-
Dale Johnson2 septembrie 2025, 10:54 și
Șeful arbitrilor din Premier League, Howard Webb, a declarat că „Ghidul nu a fost urmat în mod corespunzător” de către VAR, când Josh King de la Fulham a avut un gol respins sâmbătă la Chelsea.
King, în vârstă de 18 ani, a crezut că a marcat primul gol din Premier League din cariera sa pentru a -i oferi lui Fulham conducerea în minutul 21.
Dar VAR, Michael Salisbury, l -a trimis pe arbitrul Rob Jones la monitorul Pitchside pentru un fault în acumulare de Rodrigo Muniz pe Trevoh Chalobah.
Decizia a dus la o critică răspândită, șeful Fulham, Marco Silva, descriind intervenția drept „de necrezut”. PGMOL a acționat rapid și l -a îndepărtat pe Salisbury de la numirea sa VAR pentru meciul de duminică dintre Liverpool și Arsenal și a recunoscut că a fost făcută o greșeală.
– Recenzia VAR: Fulham Fume la obiectivul dezactivat
– Controversa var maschează problemele lui Chelsea în victoria asupra lui Fulham
– NOU VAR pentru Liverpool-Arsenal după eroarea Fulham
„Nu a fost controversat, a fost greșit”, a spus Webb în cadrul emisiunii VAR din Premier League, oficialii de meciuri MIC’S UP. „Am stabilit câteva principii în ceea ce privește modul în care oficiem în Premier League și modul în care folosim var. Ei stau în jurul unui prag ridicat pentru penalizarea contactului – ajută fluxul și ritmul și ritmul jocului.
„De asemenea, am stabilit o bară înaltă pentru intervenția cu Var. Cu alte cuvinte, dacă situațiile nu sunt în mod clar greșite și arbitrul a făcut un apel pe teren, acel apel va sta, sau cel puțin ar trebui să stea. Și acesta este mesajul pe care îl transmitem tuturor VAR -urilor noastre, în special atunci când vom ajunge să eliminăm obiectivele atât de evident, atât de evident, un moment atât de crucial în joc.
„Ar trebui să ne luăm obiectivele doar atunci când dovezile sunt foarte clare că acesta este singurul lucru pe care îl putem face și asta este îndrumarea pe care o oferim oficialilor noștri.
„În această situație, această îndrumare nu a fost respectată în mod corespunzător. A existat o judecată greșită de către oficialii implicați în această situație despre modul în care s -a întâmplat acel contact între Muniz și Chalobah. Oficialii s -au concentrat foarte mult pe acel contact fără a privi contextul complet al modului în care s -a întâmplat.
„Se întâmplă atunci când Muniz este în posesia mingii, controlează mingea, se întoarce în mod natural și își aduce piciorul în jos spre Chalobah, care și -a mutat piciorul într -un spațiu pe care jucătorul Fulham are dreptul să -și pună piciorul în acest mod normal. Deci, o judecată greșită a oficialilor.
„Evident, ca întotdeauna, luăm învățarea, ne uităm la ce putem face mai bine pentru a ne asigura că le reducem la minimum.
„Dar ne -am descurcat foarte bine în ultimele 18 luni pentru a ne reduce implicarea, în ceea ce privește apelul arbitrului, aproape tot timpul în mod corect și, ca urmare a acestui lucru, am văzut mai puține intervenții în Premier League decât orice altă ligă importantă din Europa, așa că trebuie să continuăm să facem asta.
„Înțelegem importanța acestor decizii, înțelegem că, dacă greșim greșit, așa cum am făcut -o cu această ocazie, impactul este semnificativ și suntem mereu, întotdeauna ne străduim să ne descurcăm mai bine”.
De asemenea, Webb a explicat o altă intervenție controversată VAR, când obiectivul de lovitură liberă a lui Ebeechi Eze pentru Crystal Palace de la Chelsea a fost exclus pentru că Marc Guéhi era prea aproape de zidul defensiv.
„Nu există nicio îndoială că Guéhi comite o infracțiune”, a spus Webb. „Această lege s -a schimbat în 2019. Înainte de aceasta, am văzut multe și multe probleme la capătul zidurilor, cu atacatori care se deplasează în perete, o mulțime de confruntări, astfel încât legea a fost schimbată pentru a spune că toți jucătorii de la echipa care atacă trebuie să rămână la un metru distanță de perete, când se formează un zid.
„Pentru a forma un zid, sunt trei apărători sau mai mulți. Am văzut în această situație, cred că patru apărători la final de la Chelsea pentru a crea acel zid.
„Acum, ceea ce face Guéhi, inițial stă departe de acel perete format, dar apoi se mișcă – se descurcă fizic [Moisés] Caicedo din drum – și creează un decalaj și prin acest decalaj, mingea trece de la împușcarea lui Eze, iar obiectivul este permis să se întâmple din cauza acțiunii de către Guéhi.
„Dar când face asta, pentru a face acest lucru, se deplasează în interiorul acelui metru de zid. Deci, da, el se află într -un metru de perete, dar cu adevărat important pentru noi, făcând asta, are un impact mare. El are un impact asupra apărătorilor, el are un impact asupra a ceea ce se întâmplă.
„Pentru a permite ca obiectivul să se întâmple, el trebuie să comită această infracțiune și de aceea oficialii au considerat că sunt datoria de a interveni și de a -l sancționa pentru că se află în acest contor din cauza impactului acțiunilor sale, nu doar a faptului că se află la mai puțin de un metru.
„Îl vezi aici mișcându -se clar pe Caicedo din drum, creează un decalaj important pentru ca mingea să treacă, dar, pentru a face asta, el trebuie să comită această infracțiune și mișcare în perete.
„Deci, s -ar putea să vedeți alte situații, lovituri libere, unde jucătorii sunt la doar un metru distanță, dar au un impact zero, nu au nicio influență asupra a ceea ce se întâmplă, mingea ar putea merge în celălalt colț.
„Da, din punct de vedere tehnic, ar putea fi o infracțiune în legile jocului, dar, mai important, pentru ca VAR să se implice, vrem să vedem acel impact clar al acțiunii, acea acțiune fizică pe care Guéhi a făcut -o pentru a permite obiectivului să se întâmple și el a comis, de asemenea, acea infracțiune de a fi în interiorul unui metru de zid, așa că am simțit la final, care a fost rezultatul corect, bazat pe lege, pe baza impactului pe care această acțiune l -a avut.”